Σχολική κουλτούρα, σχολικό κλίμα και αειφόρο σχολείο

Part of : για την Περιβαλλοντική Εκπαίδευση ; No.44, 2010, pages 12-13

Issue:
Pages:
12-13
Section Title:
Αφιέρωμα
Author:
Abstract:
Δεν διατίθεται περίληψη.
Subject:
Subject (LC):
Notes:
http://www.peekpemagazine.gr/sites/default/files/issues/pdf/peekpeteux_44.pdf
References (1):
  1. Gough, Α. (2005). Sustainable Schools: Renovating Educational Procecces. Applied Environmental Education and Communication 4, 339-351.Elliot, J. 1999 , Sustainable Society and Environmental Education: future perspectives and demands for the education system. Cambridge Journal of Education, 29(3), 325-340.Πασιαρδή Γ. (2001α). Το σχολικό κλίμα –Θεωρητική Ανάλυση και Εμπειρική διερεύνηση των βασικών παραμέτρων του. Αθήνα: Τυπωθήτω.Πασιαρδή Γ. (2001β). Σχολική κουλτούρα: Έννοια, βελτίωση και αλλαγή. Ανακοίνωση στο 10ο Διεθνές Συνέδριο της Παιδαγωγικής Εταιρίας Ελλάδος με θέμα: Ελληνική Παιδεία και Παγκοσμιοποίηση. Ναύπλιο 8-10 Νοεμβρίου 2001.Posch, P. (1999 ). The ecologisation of schools and its implications for educational policy. Cambridge Journal of Education, 29(3), 340-348.Rauch, F. (2002). The potential of education for sustainable development for reform in schools, Environmental Education Research, 8(1), 43-51.Tableman, B. & Herron, A. (2004). Scholl climate and Learning. Best Practice Briefs, Vol. 31UNECE (2005). UNECE stategy for education for sustainable development. High level meeting of Environment and Education Ministers (Vilnius, 17-18 March 2005)