Computer-based language learning and dynamic hypermedia genres

Part of : Εφαρμοσμένη γλωσσολογία ; No.18, 2002, pages 43-54

Issue:
Pages:
43-54
Author:
Abstract:
To παρόν άρθρο εξετάζει τη δημιουργία εφαρμογών στο διαδίκτυο κατάλληλων για την εκμάθηση της αγγλικής γλώσσας με τη χρήση ενός αμιγώς εκπαιδευτικού προγράμματος του HyperContext Web (HCW). To HCW (Piastra, Ιταλία) έχει σχεδιασθεί για να αποδώσει σε ηλεκτρονικό περιβάλλον την διαλογική σχέση που αναπτύσσεται ανάμεσα στον μαθητή και τον εκπαιδευτικό κατά την διάρκεια του μαθήματος. Ως εκ τούτου το HCW επιτρέπει στον εκπαιδευτικό, που είναι και ο δημιουργός της εφαρμογής, να σχεδιάσει ο ίδιος την μορφή της πιο αποτελεσματικής επικοινωνίας με το χρήστη του προγράμματος με τη βοήθεια δυναμικών links και την παρακολούθηση ανά πάσα στιγμή της πλοήγησης του χρήστη στο πρόγραμμα. To HCW έχει χρησιμοποιηθεί για τη δημιουργία εφαρμογής που αφορά τη διδασκαλία της αγγλικής γλώσσας σε φοιτητές που ειδικεύονται στο χώρο της Ειδικής Εκπαίδευσης. Στην εν λόγω εφαρμογή χρησιμοποιείται η πολυσημειολογική θεωρία του Halliday για τη γλωσσολογική ανάλυση των πολυτροπικών κειμένων. Απώτερος σκοπός της δημιουργίας εκπαιδευτικών εφαρμογών με τη χρήση δυναμικών hypermedia προγραμμάτων, όπως είναι το HCW, είναι ο προσδιορισμός των βασικών δομών που χαρακτηρίζουν αυτού του είδους τα προγράμματα προκειμένου να καταστεί η επικοινωνία ανάμεσα στον χρήστη και στον δημιουργό-εκπαιδευτικό πιο ευέλικτη, παραγωγική και αποτελεσματική και να βελτιωθεί περαιτέρω η μαθησιακή/διδακτική διαδικασία σε ηλεκτρονικό περιβάλλον.
Subject:
Subject (LC):
Notes:
Περιέχει εικόνες και βιβλιογραφία