Mediation in communication, language teaching and testing

Part of : Εφαρμοσμένη γλωσσολογία ; No.22, 2006, pages 9-35

Issue:
Pages:
9-35
Author:
Abstract:
Με τελικό στόχο να δώσει μια ολοκληρωμένη ερμηνεία στον όρο «διαμεσολάβηση», το άρθρο ανιχνεύει ιστορικά τη θέση της κοινωνικής αυτής πρακτικής στο επικοινωνιακό τοπίο, ενώ ιχνηλατεί το σημαντική και ευεργετική του παρουσία σε ποικίλες περιστάσεις επικοινωνίας στις σημερινές κοινωνίες της πληροφορίας. Αναφέροντας ότι τα παραδοσιακά προγράμματα διδασκαλίας ξένων γλωσσών και οι διδακτικές πρακτικές γενικά δεν στοχεύουν στην ανάπτυξη της διαμεσολαβητικής ικανότητας των μαθητών, εξηγεί τους πολιτικούς λόγους για τους οποίους επιβλήθηκε η απουσία της διαμεσολάβησης από την κυρίαρχη σκηνή της γλωσσοδιδακτικής του Κέντρου ενώ, αντίθετα, εμφανίστηκε έστω και δειλά πριν αρκετά χρόνια στην Περιφέρεια. Στη συνέχεια, το άρθρο επιχειρεί να αποσαφηνίσει την έννοια της διαμεσολάβησης στο ευρύτερο πλαίσιο της διαπολιτισμικής επικοινωνίας και να προσδιορίσει το ρόλο και τις επικοινωνιακές λειτουργίες του διαγλωσσικού και διαπολιτισμικού διαμεσολαβητή ή διαμεσολαβήτριας στον ελληνικό, τον ευρωπαϊκό και τον παγκόσμιο επικοινωνιακό χάρτη. Αναφέρεται. σύντομα στα είδη γλωσσικής επίγνωσης και επικοινωνιακών δεξιοτήτων που απαιτούν οι διαμεσολαβητικές πρακτικές και παραθέτει παραδείγματα εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων που αποσκοπούν στην ανάπτυξη ή τη μέτρησή τους.
Subject:
Subject (LC):
Notes:
Περιέχει σημειώσεις, παραρτήματα και βιβλιογραφία