Γνώσεις και απόψεις των εκπαιδευτικών δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης για τον εκφοβισμό στο σχολείο

Part of : Hellenic journal of psychology ; Vol.8, No.1, 2011, pages 66-95

Issue:
Pages:
66-95
Parallel Title:
Secondary education teachers΄ knowledge and views about school bullying
Author:
Abstract:
Η παρούσα μελέτη αφορά τη διερεύνηση των γνώσεων και των απόψεων των εκπαιδευτικώνδευτεροβάθμιας εκπαίδευσης για τον εκφοβισμό στο σχολείο και τους τρόπουςαντιμετώπισης του. Ένας συνδυασμός ποσοτικών και ποιοτικών τεχνικών χρησιμοποιήθηκεγια τη συλλογή και ανάλυση δεδομένων (ερωτηματολόγιο και ατομικές συνεντεύξεις).Τα αποτελέσματα δείχνουν ότι οι εκπαιδευτικοί είναι ενήμεροι των διάφορων μορφών εκφοβισμούτείνουν, όμως, να υποτιμούν το φαινόμενο όταν αναφέρονται στο σχολείο τους.Επιπλέον, θεωρούν τις οικογένειες των μαθητών/τριών κύριους υπεύθυνους για το φαινόμενο,εκφράζουν αμφιβολίες για την αποτελεσματικότητα των παρεμβάσεων των εκπαιδευτικών,και δηλώνουν την ανάγκη για περαιτέρω εκπαίδευση. Οι αναλύσεις δεν έδειξανσημαντικές διαφορές φύλου ή χρόνων προϋπηρεσίας στις απόψεις των εκπαιδευτικών.Τα αποτελέσματα έχουν σημαντικές συνέπειες στην εκπαίδευση των εκπαιδευτικώνκαι στις στρατηγικές πρόληψης στα ελληνικά σχολεία.
Subject:
Subject (LC):
Keywords:
εκπαιδευτικοί δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, εκφοβισμός στο σχολείο, φύλο, secondary education teachers, school bullying, gender
Notes:
Περιέχει πίνακες και βιβλιογραφία