Η ανθρωπιστική παιδεία στην πορεία της από την προβιομηχανική στη βιομηχανική εποχή

Part of : Το βήμα των κοινωνικών επιστημών ; Vol.ΙΒ, No.48, 2006, pages 15-53

Issue:
Pages:
15-53
Abstract:
Το παρόν άρθρο παρακολουθεί την ιστορική διαδρομή της Ανθρωπιστικής Παιδείας από τη στιγμή της εμφάνισής της στη Δ. Ευρώπη μέχρι των ημερών μας, επιδιώκοντας να διερευνήσει και να ερμηνεύσει τις εναλλασσόμενες περιόδους ύφεσης και έξαρσης της σημασίας της για την πνευματική και την κοινωνική ζωή σε συσχετισμό με τις επικρατούσες -κάθε φορά- συνθήκες. Επικεντρώνει, κυρίως, στην αναζήτηση των αιτίων της απαξίωσης του ανθρωπιστικού εκπαιδευτικού ιδεώδους στα σύγχρονα μεταβιομηχανικά κράτη, προκειμένου να καταδείξει την αξία του για τη διαμόρφωση υπεύθυνων και ενεργών δημοκρατικών πολιτικών υποκειμένων, ικανών να αντισταθούν στο τεχνοκρατικό πνεύμα της μαζοποιημένη νεοφιλελεύθερης κοινωνίας των ημερών μας. Κεντρικός στόχος, η υπογράμμιση του -υπό προϋποθέσεις- ουσιαστικού ρόλου των Ανθρωπιστικών Σπουδών για την επιβεβλημένη αναδιάρθρωση της παγκόσμιας κοινωνίας.
Subject:
Subject (LC):