Η ειδίκευση των εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης στις αρχές του 21ου αιώνα : προβληματισμοί και προτάσεις

Part of : Επιστήμες Αγωγής ; No.2, 2007, pages 19-34

Issue:
Pages:
19-34
Author:
Abstract:
The aim of this work is to present the views of prominent pedagogists and educators on the issue of the specialization of teachers, the essays conducted, the considerations that have been put forward and the steps taken for the last twenty years. This effort aspires to contribute to the existing speculation about the Pedagogical Departments in sight of their redefinition and the revision of their curricula as well as help to take initiative for the enactment of the specialization by the State.
Subject:
Subject (LC):
Keywords:
ειδίκευση εκπαιδευτικών, απόψεις παιδαγωγών, δάσκαλος πολυδύναμος, δάσκαλος τάξης, μαθήματα ειδικότητας, παιδαγωγικά τμήματα, πρόγραμμα σπουδών, δημοτικό σχολείο
Notes:
Περιέχει βιβλιογραφία