Γεωγραφία και γεωγραφική εκπαίδευση : αιτιολογία της κρίσης: πρόταση ανανεωτικής παρέμβασης

Part of : Γεωγραφίες ; No.2, 2001, pages 15-29

Issue:
Pages:
15-29
Parallel Title:
Geography and geographic Education : Reasons for the crisis: Directions for an innovative intervention
Section Title:
Επιστημονικά άρθρα: Αφιέρωμα στη γεωγραφική εκπαίδευση=Articles: Theme-Issue on geographical education
Author:
Abstract:
Η γεωγραφική εκπαίδευση στον τόπο μας δεν αντιστοιχεί στο επίπεδο που της αρμόζει ούτε με βάση την εθνική προσφορά στον κλάδο της Γεωγραφίας, αλλά ούτε και με κριτήριο τις προσδοκίες εκπαιδευτικών και μαθητών. Η αναζήτηση των αιτίων της χαμηλής στάθμης της ανάγεται στις δομές του εκπαιδευτικού συστήματος και στην απώλεια ορισμένων από τις αξίες του σχολείου ως θεσμού. Ως ικανή και αναγκαία συνθήκη ανανέωσης της γεωγραφικής εκπαίδευσης θεωρείται:• Η διαφοροποίηση του όλου πλέγματος των παραμέτρων που διαμορφώνουν τα χαρακτηριστικά της ως σχολικού αντικειμένου.• Η ένταξη του όλου εγχειρήματος σε ένα γενικότερο πλαίσιο μεταρρυθμίσεων που αφορούν στο σχολείο του 21ου αιώνα. Οι παρακάτω θέσεις-προτάσεις συνιστούν τους κατευθυντήριους άξονες ανανεωτικής παρέμβασης στο γνωστικό αντικείμενο της Γεωγραφίας.• Διαμόρφωση ενός Ενιαίου Πλαισίου Σπουδών Γεωγραφίας - ανανέωση των αναλυτικών προγραμμάτων (φυσικογεωγραφική - ανθρωπογεωγραφική - οικογεωγραφική θεώρηση).• Εκσυγχρονισμός των διδακτικών μέσων ώστε να διαθέτουν το στοιχείο της επικαιρότητας.• Ειδική κατάρτιση του διδακτικού προσωπικού από γνωστική και διδακτική άποψη - συνεχής επιμόρφωση.• Εφαρμογή διδακτικών πρακτικών που ακολουθούν τις σύγχρονες επιταγές της διδακτικής τής Γεωγραφίας.• Δημιουργία ενός «φιλογεωγραφικού» κλίματος στο σχολικό χώρο.
Subject:
Subject (LC):
Notes:
Περιέχει βιβλιογραφία