The labyrinth as motif : Kafka’s The Trial. The first interrogation (scene 2)

Part of : Χρονικά αισθητικής : ετήσιον δελτίον της Ελληνικής Εταιρείας Αισθητικής ; Vol.43, 2005, pages 69-77

Issue:
Pages:
69-77
Parallel Title:
To μοτίβο του λαβύρινθου στη Δίκη του Κάφκα η πρώτη ανάκριση (σκηνή 2)
Section Title:
Β' ΜΕΡΟΣ/PART II
Author:
Abstract:
Ή σκηνή τής Ανάκρισης στή Δίκη του Φράντς Κάφκα παρέχει τή δυνατότητα νά μιλήσουμε γιά τήν πόλη καί πώς όναπαρίσταται στό έν λόγω μυθιστόρημα. Ό Κάφκα κάνει χρήση τοϋ μοτίβου τοϋ λαβύρινθου σέ εικονικό καί συμβολικό έπίπεδο. Οί σειρές των άνοιγμάτων καί τών μονοπατιών, τό σκοτάδι καί ό άντικατοπτρισμός των χώρων συνθέτουν τό λαβυρινθώδες σκηνικό τού βιβλίου, πού κάνει τήν κίνηση τοϋ Κ. μιά παραπλανητική περιπέτεια. Ή δυσκολία στήν κίνηση καί στόν προσανατολισμό καί τό δυσάρεστα συναισθήματα πού γεννούν στόν ήρωα οί συνθήκες αύτές, άρκοϋν γιά νά άντιλη- φθεϊ ό άναγνώστης τόν περίπλοκο χωρικό σχηματισμό. Από τήν όλλη πλευρά, όλη ή κατάσταση, τό δαιδαλώδες καί άκατανόητο Νομικό Σύστημα παραπέμπει στό ίδιο μοτίβο. Εξάλλου, συχνά στό μοντέρνο μυθιστόρημα τών άρχών τοϋ 20οϋ αιώνα ή μυθολογική αύτή κατασκευή μεταφέρει τή σύγχυση πού δημιούργησε στό άτομο ή μοντέρνα κατάσταση καί άπεικονίζει τό άστικό περιβάλλον τής μεγαλούπολης.
Subject:
Subject (LC):
Notes:
This article is part of the author’s thesis for an MSc. in the Built Environment: Architectural History, entitled “A Fictional Experience of Space, Study Case: The Kafka’s The Trial”, Bartlett School of Graduate Studies, University College London, 1999