Beauty, a neglected concept

Part of : Χρονικά αισθητικής : ετήσιον δελτίον της Ελληνικής Εταιρείας Αισθητικής ; Vol.41, No.Α, 2001, pages 157-165

Issue:
Pages:
157-165
Parallel Title:
Ωραιότητα, μια παραμελημένη εικόνα
Section Title:
Ανακοινώσεις/papers/articles
Author:
Abstract:
Στό δεύτερο ήμισυ τού 20οϋ αιώνα, ύπό τήν έπίδραση τής άναλυτικής φιλοσοφίας, οί αισθητικοί άπέφυγαν συστηματικά τήν ώραιότητα. Όχι μόνον διαχωρίστηκε ή ώραιότητα άπό τήν τέχνη, άλλά καί θεωρήθηκε μία έννοια χωρίς νόημα, πού προκαλεϊ άμηχανία καί δέν συνεισφέρει τίποτε στήν κατανόηση τής αισθητικής έμπειρίας. Σέ αύτή τήν άνακοίνωση έξετάζω τούς λόγους διαχωρισμού τής ώραιότητας άπό τήν τέχνη καί καταδεικνύω ότι βασίζονται σέ μία παρανόηση. "Ενα άπό τά βασικά έπιχειρήματα κατά τής ιδέας ότι ή τέχνη άποτελει άναζήτηση τής ώραιότητας προέρχεται άπό τό γεγονός οτι τό μεγαλύτερο μέρος της μοντέρνας καί της μεταμοντέρνας τέχνης άσχολεΐται μέ άσχημα, μή ελκυστικά ύλικά καί θέματα. Υποστηρίζω ότι ή ώραιότητα τού ύλικοϋ ή τού θέματος δέν καθορίζει τήν ώραιότητα τού έργου τέχνης πού προκύπτει ούτε τό άντίστροφο. "Ενα έργο τέχνης μπορεί νά είναι ώραϊο άκόμη καί άν άφορά άσχημα, δυσάρεστα ύλικά ή θέματα. Επιπλέον, ύποστηρίζω ότι ή ώραιότητα δέν είναι μία περιθωριακή ή περιττή πλευρά τής τέχνης, άλλά άποτελει τήν πραγματική της ούσία. Μάλιστα, άποτελεΐ τήν πραγματική δικαίωση τού έργου τέχνης.
Subject:
Subject (LC):
Keywords:
μοντέρνα τέχνη, modern art