Η ταξινομία διδακτικών στόχων του συναισθηματικού τομέα σε σχέση με το διδακτικό αντικείμενο της οικιακής οικονομίας

Part of : Επιστήμες Αγωγής ; No.1, 2003, pages 89-99

Issue:
Pages:
89-99
Author:
Abstract:
This paper discusses the implementation of Krathwohl's et al. Taxonomy of Affective Dom ain's Objectives in the teaching of Home Economics. The main organizing principles of Krathwohl's taxonomy (receiving, responding, valuing, organization, characteristics) are adapted to the content of the school subject of Home Economics and to the objectives set by the contemporary Curriculum of this particular school subject. Moreover, it examines the process of incorporation of the affects (i.e. values, interests, attitudes, which are promoted by the teacher during Home Economics' teaching and are gradually accepted by the students) within the student's personality.
Subject:
Subject (LC):
Keywords:
οικιακή οικονομία, διδακτικοί στόχοι, συναισθηματικός τομέας, πρόσληψη, ανταπόκριση, αποτίμηση, οργάνωση, χαρακτηρισμός
Notes:
Περιέχει βιβλιογραφία